Nové úlovky #2


Prázdniny jsou za námi a proto bych vám v dnešním článku chtěla představit úlovky, které jsem za ty dva měsíce nastřádala.


Když jsem se připravovala a balila na tábor, musela jsem si koupit barvy na obličej. A protože z hračkářství to mám do knihkupectví jen kousek, samozřejmě jsem musela do něj nakouknout a s sebou domů jsem si odnesla tuto krásku. Mám ráda historii, jenže se k historickým románům bůhví proč často nedostanu.

Anotace: Představte si říši, která se už několik staletí izoluje od okolního světa. Žádný cizinec nesmí vstoupit na její území, nikdo ji nesmí opustit. A přesto se otevře malé okno do této pevnosti: umělý, zdí obehnaný ostrov obývaný hrstkou evropských obchodníků. Ta země se jmenuje Japonsko, přístav Nagasaki a ostrov Dedžima, píše se rok 1799. Právě tam umístil David Mitchell svého hrdinu, mladého úředníka Jacoba de Zoeta, který doufá, že nalezne své štěstí. Namísto toho jej osud vžene do divokého dobrodružství: Zamiluje se do Japonky Orito, dcery samuraje a porodní báby. Jenže jednoho dne zemře Oritin otec a Orito zmizí. Objevují se zvěsti, že byla prodána do otroctví. Jakob vyráží hledat Orito a na nebezpečné pouti je sváděn z cesty lží, zradou a vraždami. 1000 podzimů Jacoba de Zoeta je obdivuhodně vystavěné umělecké dílo: historický román s exotickým nádechem, úžasnými zápletkami, děsivými námořními bitvami a množstvím postav.

Chtěla jsem se za brigádu nějak odměnit a to samozřejmě ničím jiným, než pořádkou várkou knih. Mé jméno je nikdo je kniha, kterou jsem si kupovala hlavně proto, abych v knihovničce měla i nějakou tu YA pro chvíle, kdy se mi nechce nad ničím přemýšlet a potřebuji pouze vypnout. Momentálně mám pár stran rozečtených a po tom, co ji dokončím, se na blogu určitě objeví recenze.

Anotace: Sedmnáctiletá Reagan Elizabeth Hillisová je zvyklá přes noc měnit identitu, lhát všem přátelům, které kdy měla, a odehnat každého, kdo by se jí snad dostal příliš blízko k tělu. Reagan je od dětství cvičená v boji na život a na smrt a umí bravurně zacházet s jakoukoli zbraní, protože se od ní očekává, že půjde ve stopách rodičů a rozšíří řady nejmocnější tajné služby na světě, Černých andělů. Zamilovat se do kluka od vedle rozhodně neměla v plánu. Nyní se musí rozhodnout, jestli využije své obrovské předpoklady a vrhne se do života plného nebezpečí, pro který byla vychována, nebo poslechne srdce a zvolí existenci obyčejného člověka, po níž vždycky toužila. Když jí ale nepřátelé unesou rodiče, jde rozhodování stranou. Reagan velice rychle zjistí, jak moc se ostrá akce liší od výcviku, a jestli se může spolehnout na lidi kolem sebe. Zvlášť na ty, kterým dosud musela lhát. Zoufalá a vyděšená v sobě musí najít Černého anděla…

Zebru jsem si přihodila do košíku na poslední chvíli. Zatím jsem moc knih napsaných podle skutečné události nečetla, proto bych si chtěla více rozšířit obzory. Navíc o této události nevím prakticky nic, takže se něco nového i dozvím.

Anotace: Kniha má poddtitul Pravdivý popis 179 dní teroru v San Francisku a popisuje hrůzyplný, děsivě skutečný zločin, podaný ve stylu románového dokumentu Chladnokrevně. Jedná se o pravdivý popis pětice černochů, kteří 179 dní drželi město v sevření teroru. Vyprovokovávaní a řízení svými vůdci si tito muži v ulicích San Francisca náhodně vybrali 23 obětí pro únosy, znásilňování, olupování, mrzačení a vraždění - v jakýchkoliv ulicích a kdykoliv. Říkali si Andělé smrti a měli jediný cíl: každý obětovat svému bohu Alláhovi devět "modrookých ďáblů".

Kniha Adibas mě zaujala především svým grafickým zpracováním. Její hodnocení už tak pěkné není, takže nakonec uvidím, jestli mně se líbit bude. Jedná se o povídkovou knihu a jednu z nich mám již přečtenou, bohužel nemůžu říct, že by se mi nějak zvlášť líbila. No uvidíme.

Anotace: Válka mezi Ruskem a Gruzií je v plném proudu. Ruští vojáci obklíčili Tbilisi. Ale několik mladých hipsterů z Tbilisi válka za humny vůbec nezajímá. Vytvářejí si svou vlastní realitu složenou z nevázaného sexu, dostupných drog a muziky z iPodu. Válku znají jen z internetu, rádia a televize. Nevnímají každodenní realitu kolem sebe – realitu plnou bídy a utrpení. Žijí ve své falešné realitě.

Nedokážu úplně vysvětlit proč, ale mám moc ráda knihy odehrávající se ve východní Asii (viz Tisíc podzimů Jacoba de Zoeta). Já jsem Čína mě zaujala hned po přečtení anotace a pořádně mě nalákala, takže bych se do ni ráda pustila co nejdřív (vzhledem k tomu, že to tvrdím o téměř každé nové knize, tak nakonec uvidím jak rychle se k ní dostanu).

Anotace: V bytě nad hlučným tržištěm v severním Londýně se mladá překladatelka Iona Kirkpatricková pouští do překladu čínského dopisu: Nejdražší Mu, slunce tu neúprosně praží. Svinská nebeská výheň. Připadám si prázdný a obnažený. V duši nemám mimo Tvé podoby zhola nic. Píšu Ti z místa, které Ti zatím nemohu prozradit…V detenčním centru v Doveru čeká vyhoštěný čínský hudebník na svůj osud. Jeho pekingská přítelkyně Mu se ho zoufale snaží najít a posílá do Londýna jeden dopis za druhým. Naposledy byli spolu na bouřlivém rockovém koncertu, kde Ťien kraloval pódiu. Jenže pak dovnitř vtrhla policie a odvlekla ho kdoví kam. Ionu jejich složitý příběh plný lásky fascinuje a rozhodne se milence svést zpět k sobě, jenže čas jí utíká pod rukama...

Zpívá, zpívá, každý pták je další kniha, na kterou mě nalákala její anotace. Atmosféra v ní popsaná mě ihned zaujala a co si budeme povídat, i obálka je moc pěkná. Hodnocení nijak vysoké nemá, ale i přesto se na ni moc těším.

Anotace: Jake Whyte je jedinou obyvatelkou starého statku na nejmenovaném britském ostrově, v místě neutuchajících dešťů a silných větrů. Je to jen ona, divoký pes a stádo ovcí. Přesně tohle si přála. Ale něco každých pár dnů přichází a trhá ovce... Může to být cokoliv. Les je plný lišek a žije v něm také podivný člověk, který vypráví legendu o podivném, obrovském zvířeti. Jake utíká před temnou minulostí, příběhem, který se odehrál před mnoha lety tisíce mil odsud, na druhém konci světa. Památkou jsou jizvy a šrámy na jejích zádech...




Četli jste některou z těchto knih?
Pokud ano, jak se vám líbila?

You May Also Like

0 komentářů

Děkuji za každý komentář! :-)