Nové úlovky #1


Přišel konec školního roku a já se proto rozhodla odměnit se návštěvou knihkupectví. Odnesla jsem si 4 knihy, které bych vám dnes ráda představila.

Jako první jsem sáhla po této krásné bichli s názvem Bourneova totožnost. Je to první díl ze série a navíc má dobré ohlasy, proto jsem se za cenu 49Kč ji rozhodla   vzít. V knihkupectví jsem viděla i další dva díly (za stejnou cenu), proto se ji zkusím přelouskat co nejrychleji a pokud se mi bude líbit, vrátit se i pro ostatní díly.

ANOTACE: Ten muž má paměť úplně prázdnou. Ví jen to, že se probral z bezvědomí v ordinaci lékaře na francouzském pobřeží, že má tělo proděravělé kulkami a tvář změněnou plastickou operací. Jedinou mlhavou stopou vedoucí k jeho identitě jsou číslice na filmovém negativu, které patří k tučnému bankovnímu kontu v Curychu. Majitelem konta je nejhledanější světový zabiják. Jmenuje se Jason Bourne.
Vzápětí se Bourne stává objektem zájmu profesionálních vrahů. Tváří v tvář smrti a navzdory nánosům dávno pohřbené minulosti začíná zoufale bojovat o život. A pomoci mu může pouze žena, která ho kdysi chtěla zradit. Jason Bourne je zkrátka muž bez minulosti – a možná i bez budoucnosti.


Úpis je kniha po které jsem pokukovala už dlouho, ale pořád jsem se nemohla rozhodnout, jestli si ji koupím nebo ne. Nakonec jsem si řekla, že nemám co ztratit a přihodila ji do košíku. Anotace mě vážně zaujala a já už se těším, až se do ní pustím.

ANOTACE: Když se autor mobilní aplikace sloužící k seznamování rozhodne upsat akcie firmy Hook na burze, začíná hra, ve které nejde jen o miliardy dolarů. Mladí investiční bankéři na Wall Street i zaměstnanci společnosti v Sillicon Valley cítí šanci od základů změnit svůj život, ale po smrti studentky Stanfordovy univerzity začne být v sázce mnohem víc než tučné zisky. Co všechno o nás aplikace v našem mobilu vědí? Co všechno jsme schopni obětovat kariéře? Michelle Millerová nám v Úpisu umožňuje nahlédnout do odvrácené tváře Wall Street – do světa sexuálních skandálů, zákulisních dohod a nemilosrdného boje o moc.


Na Prořezávání zoubků jsem kdysi četla nějaké recenze, ale nijak zvlášť mi neutkvěla v paměti. Hlavní motivací pro koupi této knihy byla cena - stála mě pouhých 9Kč a protože si ráda rozšiřuji obzory co se knih týče, koupila jsem si ji.

ANOTACE: Víkend na sklonku léta, plážový domek a několik rodičovských párů s dětmi. Představa téměř idylická, kdyby ovšem pod povrchem nebublalo několik skrytých dramat. Hostitelka Nicole se snaží skrýt příznaky své obsedantně-kompulzivní poruchy. Muž v domácnosti Rip se těžce smiřuje se skutečností, že mu manželka kvůli kariéře odepře druhé dítě a přinutí ho tím vystoupit z rodičovské role, která se mu zalíbila. Tiffany zjišťuje, že jí sice půvab dopomohl k tomu, aby se vymanila z nouze, ale přesto se mezi lidmi z této společenské vrstvy necítí ve své kůži. Frustraci řeší tím, že nepokrytě flirtuje s Ripem a hádá se se svou nejlepší kamarádkou Leigh. Ta je v přesně opačné situaci: pochází z význačné rodiny, ale hrozí jí finanční krach a je zcela psychicky závislá na úžasné tibetské chůvě... Měl to být pohodový víkend, ale teď je z něj katalyzátor napětí, konfliktů a nedorozumění.


I přesto, že je Jeffery Deaver docela známý spisovatel, jsem ještě neměla šanci si od něj nic přečíst. Proto jsem se to rozhodla napravit touto sbírkou povídek, která mě hlavně zaujala kvůli své obálce.

ANOTACE: Podle autorova mínění název vystihuje řadu postav knihy. A pokud prý někdo shledá, že vystihuje i samotného autora, je rozhodnut považovat to za lichotku.
Když spatříme jméno Jeffery Deaver, okamžitě se nám vybaví nervy drásající thriller plný nečekaných zvratů, které postaví na hlavu veškeré naše detektivní dedukce, na které jsme byli tak pyšní. 
Bylo by ovšem nanejvýš nespravedlivé opomenout Deaverovy detektivní povídky, které autor označuje za svou "literární lásku". A ze sbírky Tak trochu šílení autorská radost přímo čiší. Podobně jako v předchozích Deaverových antologiích se i tentokrát setkáváme s panoptikem barvitých postav: pokřivenými asociály, zhrzenýými partnery, zdánlivě uťáplými agresory... Všichni aktéři si bezpochyby zaslouží nálepku, jakou jim autor přidělil v samotném názvu. Ano, jsou tak trochu šílení – což je přesně ten důvod, proč si jejich příběhy vychutnáme jako skutečnou krimilahůdku o třinácti chodech. 
A abychom nezapomněli: kdykoli nabudete dojmu, že v dané povídce už bylo řečeno vše a žádné další překvapení na vás nečeká, čtěte dál. Protože jedině tak zjistíte, jakou hru s vámi hraje Jeffery Deaver tentokrát. Jaký zvrat si pro vás vyšetřil na poslední stránku. 
Nebo do posledního odstavce.
Nebo do posledního řádku...


Četli jste některou z těchto knih?
Pokud ano, jak se vám líbila?


You May Also Like

2 komentářů

  1. Nečetla jsem ani jednu, ale Deaver píše skvěle. Od něj jsem už četla několik knih :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Deaver patří mezi nejoblíbenější autorky mojí mamky, tak jsem se rozhodla mu dát šanci :D Která jeho kniha se ti líbila nejvíce?

      Vymazat

Děkuji za každý komentář! :-)