RECENZE: Kráva nebeská || David Duchovny



Nemám vyhraněné žánry, které čtu, ráda si přečtu od všeho trochu a prozkoumávám nejrůznější tituly. Právě proto jsem si řekla, že je načase přečíst si nějaké humorné dílo a sáhla do své knihovničky pro Krávu nebeskou, která mi na poličce straší už pěkně dlouho. A zklamaná jsem rozhodně nebyla.

V knize dostanete přesně to, co slibuje anotace - trhlý příběh o putování inteligentní krávy, židovského prasete a krocana, který to perfektně zvládá s mobilem. Styl humoru se mi trefil do vkusu a já se nad knihou několikrát zasmála. Nevadily mi ani přílišné nelogičnosti a vymýšlení, protože to poslední, co bych od této knihy čekala je rozumné vysvětlení toho, jak tyto tři zvířata šálí lidi a cestují skrze Asii.

"Psi jsou brokolice zvířecí říše."

Kráva nebeská je útlá jednohubka, kterou budete mít přečtenou za pár hodin. Čte se to prakticky samo a části ve formě scénáře celý proces ještě urychlí. Co se mi naopak nelíbilo byly kapitoly na začátku knihy, které ve vás mají vyvolat pocity viny. Vzhledem k tomu, že se jedná o humornou knížku mi části typu "maso je vražda" a "chuďátko telátko přišlo o matku kvůli jatkám" zkrátka kazily požitek. Netvrdím, že to není téma hodné k zamyšlení, ale do této knihy mi prostě neseděly.

Co musím pochválit je grafická stránka knihy. Jednak se mi vážně hodně líbí obálka - jednoduchá, ale účinná - a i pod přebalem je kniha moc pěkná. Navíc celý příběh doprovází ilustrace od Natalya Balnova (její jméno jsem si netroufla skloňovat), které jsou opět naprosto úžasné.

"Lidi zřejmě zdi a ploty milují, jenže si neuvědomují jedno: když postaví plot, aby za ním něco nebo někoho udrželi, ocitnou se za plotem i oni sami. Jedna zeď vytvoří dvojí vězení. Ta pro stavitele je možná větší, hezčí, ale jde jen o měřítko."

Kráva nebeská je zkrátka příjemná oddechovka na zkrácení dlouhé chvíle. Přečtená je za chvíli, ale já si po celou dobu čtení užila a s klidným svědomím vám knihu mohu doporučit.

4.5/5

You May Also Like

0 komentářů

Děkuji za každý komentář! :-)