RECENZE: Splynutí #3 || Maggie Stiefvater

RECENZE MŮŽE OBSAHOVAT SPOILERY K PŘEDEŠLÝM DÍLŮM


A je tu závěrečný díl série Vlci z Mercy Falls! Upřímně jsem se těšila na konec této série, jednak protože mě zaujímalo její rozuzlení, ale také proto, že jsem už zkrátka chtěla mít celou sérii za sebou, abych se mohla pustit do nových knih. 400 stránek uteklo jako nic a tak nezbývá, než napsat novou recenzi.

Budu se opakovat, ale Maggie Stiefvater opět nezklamala. Knize nechyběly zvraty, akce ani napínavé scény a konečně jsme se dočkali i kapitol z vlčí perspektivy, které jsem si náramně užila. Nechyběl ani autorčin osobitý styl psaní a čtivost - od knihy jsem se kolikrát nedokázala odtrhnout.

"Působil tu naprosto nepatřičně, uhlazená dravá šelma plížící se mezi sluncem zalitými policemi, které ve srovnán s ním vypadaly strejcovsky pohodlně. Napadlo mě, jestli je to výsledek cíleného rozhodnutí, vnější projev vnitřního postoje, nebo nahodilý vedlejší příznak jeho osobnosti."

I v tomto díle je patrný vývoj postav - jejich chování a přemýšlení dle mého názoru odpovídalo situacím a dávalo smysl. Více se rozvinul i vztah mezi Isabelou a Colem, což mě osobně bavilo sledovat. Navíc musím ocenit i fakt, že zatímco se Cole jako postava vyvíjel, v jádru pořád zůstával stejný - pouze jeho priority se současně s dějem měnily.

Dalším plusovým bodem na knize je jakási nepředvídatelnost. Sice vzhledem k žánru a věkové kategorii, pro jakou je kniha určena, je happy end jasný, i tak jsem byla napnutá do poslední stránky co se vlastně stane. Moc se líbil i otevřený konec, ke knize se podle mě perfektně hodil.

"Bez Grace by ze Sama zbyl jen vtip bez pointy."

Splynutí je dobrým závěrem dobré série. Příběh jsem si užila a i když jsem zpočátku byla k celé sérii skeptická, nakonec jsem ráda, že jsem se do ní pustila. Postavy byly postupem času dobroušeny k dokonalosti, atmosféra byla skvělá a za sebe můžu tuto sérii doporučit - i když možná mladším čtenářům, než jsem já sama. Nakonec dávám čtyři a půl hvězdičky - není to na plný počet, o žádný literární skvost, který by si měl každý přečíst se nejedná a navíc se stále nemůžu zbavit dojmu, že by se celá série dala vmáčknout do dvou knih.

You May Also Like

4 komentářů

  1. Splynutí pro mě bylo zklamáním. Nedočetla jsem ho. Už to bylo tak zdlouhavé a plačtivé, až mě to rozčilovalo. Mrzí mě to. Ráda bych věděla, jak to celé dopadne, ale život je příliš krátký na to, abych jej ztrácela nad knihou, která mě nebaví. Snad se k tomu někdy v budoucnu budu schopná vrátit a knížku dorazit do konce. I když se zde naše názory rozcházejí, chválím pěkně sepsanou recenzi. :)

    mudla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím, že když jsem tuto trilogii četla poprvé, tak jsem ji taky nedočetla :) Jak už jsem zmiňovala, podle mě se celá série dala sepsat do dvou knih, ale když tenkrát frčely ty trilogie :D A moc děkuji za milé komentáře ♥

      Vymazat
  2. Pěkná recenze :) Knihu jsem četla, ale už to je tak dlouho, že si skoro nepamatuji, jak to skončilo. Možná bych si měla sérii zopakovat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Re-readingy jsou super, ale když vychází tolik skvělých titulů tak nevím, kde na ně mám brát čas :D

      Vymazat

Děkuji za každý komentář! :-)