Měsíční shrnutí: Prosinec 2019


Na to, jak málo volného času jsem v prosinci měla, se mi čtení kupodivu dařilo. Konečně jsem dočetla dlouho rozečtené knihy - hlavně Bourneova totožnost, kterou ne a ne dočíst - a pustila se do kousků, které jsem na svém to read listu měla již dlouho. Bez delšího okecávání, pojďme rovnou na to.


PŘEČTENÉ KNIHY

POČET PŘEČTENÝCH KNIH: 9
POČET PŘEČTENÝCH STRAN: 3 396

ZABIJ MĚ ZNOVU - RACHEL ABBOTT (288 stran)
4.5/5
První kniha, kterou jsem od této autorky četla, a určitě sáhnu i po dalších. Perfektně vykreslená atmosféra příběhu i samotná zápletka, která mi nedala spát a já si v jednom kuse říkala "ještě jednu kapitolu". Plno napětí, zvratů, strachu - prostě slast. Bohužel půl bodu musím ubrat, protože v ději bylo několik nelogických děr, ale jinak můžu knihu s klidným svědomím doporučit.

BOURNEOVA TOTOŽNOST - ROBERT LUDLUM (752 stran)
4/5
Knihy tohoto typu většinou nečtu, ale rozhodla jsem se jí dát šanci, protože mě zaujala anotace. Hned zkraje musím zmínit, že na to, jaká je to bichle, se čte neuvěřitelně rychle (asi kvůli krátkým větám a spoustě rozhovorům). Děj se vyvíjí velmi pomalu a rozvláčně, informace se dozvídáme společně s hl. hrdinou a tak nějak se nemůžu zbavit dojmu, že se většinu knihy vlastně nic neděje. Ovšem autorův styl vyprávění mě tak bavil, že mi to, že se nic neděje, vlastně ani nevadilo. Ať už se jednalo o špionáž nebo romantickou linku, příběh mi přišel uvěřitelný a já nadšeně hltala stránku za stránkou. Jestli budu mít příležitost přečíst si i další díly, moc ráda tak učiním.

DÍTĚ ČÍSLO 44 - TOM ROB SMITH (384 stran)
3/5
I teď - několik dní po přečtení - si vlastně nejsem úplně jistá, co si o knize myslím. Bylo to čtivé, s dobře vykreslenou atmosférou tehdejší doby, ale konečné rozuzlení celého příběhu mi přišlo poměrně nelogické a přitažené za vlasy. Každopádně na to, že se jedná o autorovu prvotinu, je to dost dobře napsaný kousek. Ráda si přečtu i další jeho knihy.

KAŠTÁNEK - SOREN SVEISTRUP (464 stran)
5/5
Tak tohle byla neskutečná jízda. Vůbec jsem se od knihy nedokázala odtrhnout a přečetla jsem ji téměř celou za jediný den (s tím, že jsem ji dočítala cca ve 2 ráno). Vůbec se nedivím vysokému hodnocení, od začátku do konce byla kniha nabitá napětím a akcí a z hrozivých scén mi běhal mráz po zádech (a taky se mi občas dělalo dost špatně od žaludku - jsem holt citlivá povaha). Takto nějak si představuju správný thriller, nemám co vytknout.

PŘÍBĚH SLUŽEBNICE - MARGARET ATWOOD (348 stran)
3/5
Asi jsem čekala něco jiného, protože příběh mě příliš nezaujal. Nedokázala jsem se vžít do děje a styl psaní - neustálé přeskakování a popisy - mi nesedl. Na druhou stranu se mi líbily postavy a poměrně pěkně vykreslený dystopický svět. Ale jinak ve mně kniha nezanechala žádné dojmy, znovu ji číst určitě nebudu a nejspíš ji ani nedoporučím svým přátelům.

HORA MEZI NÁMI - CHARLES MARTIN (328 stran)
3/5
Přijde mi, že spíše než příběh o přežití se jedná o poměrně rozvleklou romantickou knihu zasazenou do neobvyklého prostředí. Jako fanouška seriálu "I shouldn't be alive", který se zaměřuje na pravdivé příběhy lidí, co museli bojovat o svůj život v přírodě, mi zůstává rozum stát nad někdy absurdními scénami v knize. Nějak se mi nechce věřit, že se dá ujít bůhví kolik kilometrů v mrazu a (často) promočeném oblečení bez toho, aniž by hl. hrdinové trpěli omrzlinami nebo podchlazením. I ta chemie mezi postavami mi přišla poněkud zvláštní. Mám hodně rozporuplné názory na tuto knihu, proto hodnotím rovnými třemi hvězdami, protože se mi líbí nápad a autorův vypravěčský styl.

POSLEDNÍ ARISTOKRATKA (248 stran)
1/5
Na knihu jsem slyšela spoustu chvály, proto mě mrzí, že ji hodnotím pouze jednou hvězdičkou. Bohužel nemám moc co kladného ke knize říct. Nesedl mi typ humoru, knihu jsem četla s kamennou tváří a situace byly poměrně předvídatelné vzhledem k tomu, že všechny postavy mají pouze jednu vlastnost, která pak tvoří celou jejich osobnost. Dokonce mě spousta "vtipných" situací spíše vytáčela a já se nemohla dočkat konce. Tohle opravdu není kniha pro mě. Po dalších dílech již nesáhnu, bohatě mi to stačilo jednou.

HATE LIST - JENNIFER BROWN (368 stran)
3.5/5
Knihu podobného tématu jsem ještě nikdy nečetla a vzhledem k tomu, že střílení na středních školách v USA je poměrně časté, jsem se chtěla o této problematice trochu více dozvědět. Nedozvěděla, protože celá kniha je spíše zaměřená na pocity hl. hrdinky a její psychiku, což ale po přečtení neberu jako mínus. Bylo to totiž popsáno bravurně a s Val jsem soucítila tak moc, že jsem knihu občas musela odložit kvůli toho, jak naštvaná a frustrovaná jsem byla. Bohužel mi spousta postav přišla příliš nereálná, obzvlášť rodiče Val byli na facku a jejich chování jsem nechápala. Plus konec byl tak nechutně sluníčkový a šťastný, že mi vůbec neseděl ke zbytku knihy.

VOLÁNÍ NETVORA - PATRICK NESS (216 stran)
4/5
Od knihy jsem moc nečekala, tudíž jsem po přečtení byla velmi příjemně překvapena. Byla neskutečně čtivá (přečteno za jedno dopoledne), nabitá emocemi a nádhernými ilustracemi. Určitě příběh, který stojí za pozornost, ale bohužel to na mě bylo celé až příliš depresivní - mladším čtenářům bych to asi nedoporučila. Během čtení jsem občas cítila takovou beznaděj, že mi z toho až vhrkly slzy do očí. Ráda se ke knize někdy znovu vrátím.


ZRECENZOVANÉ KNIHY

klikněte na obálku pro přesměrování na recenzi


You May Also Like

2 komentářů

  1. Tvoje zklamání Poslední aristokratkou naprosto chápu. Já ji četla podruhé, protože jsem si ji chtěla připomenout kvůli filmu, ale dost jsem u toho trpěla. Přesně jak píšeš, postavy jsou absolutně ploché a všechny ty zážitky s turisty jsou hodně přes čáru. A že vím, o čem mluvím, protože jsem několik let na zámku prováděla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že nejsem jediná :) Já vždy viděla pouze kladné názory, tak jsem asi od knihy měla příliš vysoká očekávání. Ale fakt jsem na knize neviděla nic humorného, situace mi spíš přišly k pláči :/

      Vymazat

Děkuji za každý komentář! :-)