To nejlepší z roku 2019


I přesto, že mě většinu roku sužovala čtecí krize, se mi povedlo přečíst 56 knih. Přečtených stránek bylo 16 184. A v tomto článku jsem se rozhodla z těch 56 knih vybrat ty nejlepší. (Knihy jsou z různých let, ne jen z roku 2019. A taky jsou řazeny náhodně, nemám určeno pevné pořadí).


TRHLINA - JOZEF KARIKA


Trhlina byla mé první setkání s Karikou a já s jistotou vím, že si přečtu i další jeho knihy. Ačkoliv na filmové horory bych se v životě nemohla dívat, protože mi nahánějí až příliš velkou hrůzu, ty knižní mi naopak nevadí a já naprosto miluji, jak mi z této knihy běhal mráz po zádech. Skvělá zápletka a atmosféra se pak postaraly o to, že jsem knihu slupla téměř celou za jeden den. Určitě můžu doporučit, ať už holdujete hororům a záhadám nebo ne! Odkaz na mou recenzi

HANA - ALENA MORNŠTAJNOVÁ


O Haně už snad nelze říct nic, co by ještě nebylo řečeno. Po přečtení se okamžitě zařadila nejen mezi mé top knihy 2019, ale mezi ty nejlepší knihy, jaké jsem kdy vůbec přečetla. Už mám doma i další knihy od autorky a nemůžu se dočkat, až je všechny přečtu. Pokud snad ještě někdo váhá (po tom, co tato kniha byla vychválena už všude možně), jednoznačně Hanu doporučuju. A to se nejedná o téma, které normálně čtu.

DESET MALÝCH ČERNOUŠKŮ - AGATHA CHRISTIE


Agatha Christie patří mezi mé nejoblíbenější autorky vůbec, takže vybrat pouze jednu knihu byl pro mě skoro nadlidský výkon. Nakonec jsem se rozhodla sem zařadit Deset malých černoušků, která mě držela v napětí po celou dobu čtení. Jedná se o jednu z mála knih, která mě držela vzhůru dlouho do noci, protože jsem tu záhadu chtěla rozlousknout. Nerozlouskla. Ale i přesto jsem si užila každou stránku tohoto příběhu. Jen mě mrzí, že knihu jsem měla půjčenou z knihovny, takže si ji pravděpodobně v nejbližší době i koupím, ať ji mám po ruce, když na ni znovu dostanu chuť.


ILLUMINAE - AMIE KAUFMAN, JAY KRISTOFF


Poslední dobou čtu více a více YA literatury. A zrovna Illuminae jsem si koupila pouze proto, že mě neuvěřitelně zaujalo grafické zpracování knihy a zpětně jsem za to ráda. I když jsem zpočátku byla dost zmatená, co se vlastně děje, brzo mě děj vtáhl do sebe a já hltala stránku za stránkou, dokud jsem nebyla na konci. A jen co se tak stalo, musela jsem si hned doobjednat další díly. Naprosto zbožňuji postavy, nápad i zvraty. Autoři mě v jednom kuse něčím překvapovali a když pak na konci vše zapadlo do sebe, měla jsem chuť začít číst knihu znovu, ať si ten čtenářský zážitek můžu užít ještě jednou.

JÁ JSEM ČÍNA - XIAOLU GUO


Vzhledem k tomu, že jsem knihu kupovala za pár kaček jsem nečekala žádný zázrak, proto jsem po dočtení byla velmi příjemně překvapená. Tohle je tak nádherně napsaný příběh, že si okamžitě získal místo v mém srdíčku. Mám ráda několik různých časových linek, které se na konci spojí do jednoho celku a vše konečně začne dávat smysl a tohle byla slast číst. Naprosto jsem se do této knihy zamilovala a už pracuji na recenzi, ať ji můžu co nejdříve vydat.

KAŠTÁNEK - SOREN SVEISTRUP


Kaštánek je oficiálně ten nejlepší thriller, jaký jsem kdy četla. Celou dobu jsem byla napnutá jako struna a obracela stránku za stránkou jen abych zjistila, kdo za tím vším vlastně stojí. Hromada napětí, strachu a akce = perfektní thriller. Jestli autor ještě něco vydá, určitě si to přečtu. Vypravěčský talent byl na jedničku a hádám, že už se nikdy nebudu dívat na kaštanové figurky stejně.


PLÁNY NA ROK 2020:
Vlastně žádné nemám. Nerada si dávám nějaký dolní limit, kolik bych toho chtěla přečíst, protože se bojím, že se zbytečně budu stresovat s tím, jestli to zvládám nebo ne. Chtěla bych zvládnout alespoň 100 knih, ale když vím, co všechno mě tento rok čeká, nejsem si jistá jak reálný cíl to je.

A co se týče neknižních plánů, tak zvládnout maturitu a přijímačky na vysokou a zlepšit se ve španělštině (aspoň na B1 level). A jaké jsou vaše plány?


You May Also Like

3 komentářů

  1. Moc pěkné shrnutí :) Četlla jsem Kaštánka a líbil se mi, stejně tak i výborné Illuminae :)

    OdpovědětVymazat
  2. Z tvojho zoznamu som čítala Trhlinu a Illuminae - v oboch prípadoch súhlasím.:) A so všetkým plánmi ti držím palce.:) Ja chcem úspešne napísať bakalárku napríklad.:D

    OdpovědětVymazat
  3. Deset malých černoušků je prostě topka!!! Miluju ji :)
    Nedávno jsem četla Prasklé zrcadlo a také povedené, přestože slečna Marplová je už zde stará a vše řeší z dálky :D

    Na Kaštánka se chystám, mám ho doma co vyšel, ale v té době jsem nějak neměla chuť číst :D A rozhodně mě zaujala Trhlina!!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! :-)