Měsíční shrnutí: Říjen 2019

Každý se vyrovnáváme s rozchodem po svém, já ten svůj překonávala zahrabaná v hromadě knih a tak se stala pro mě naprosto nemyslitelná situace - povedlo se mi přečíst 19 knih během jednoho měsíce.

PŘEČTENÉ KNIHY

POČET PŘEČTENÝCH KNIH: 19
POČET PŘEČTENÝCH STRAN: 5 676

HANA - ALENA MORNŠTAJNOVÁ (310 stran)
5/5
První várka přečtených knih je od českých autorů - moc jich nečtu a chci to napravit. Hana byla pro mě nutností kvůli kladným ohlasům a recenzím. A já zkrátka nemám slov. Pravděpodobně ta nejlepší kniha, kterou jsem za svůj život přečetla.

DOSKOČIŠTĚ PROTEKTORÁT - JITKA NERADOVÁ (224 stran)
4/5
Určitě bych ocenila, kdyby knih na toto téma bylo napsáno více, když už se ve školách tomu nevěnuje dostatečná pozornost. Bohužel mi moc nesedla forma knihy a po přečtení mi hodně příběhů splývá dohromady. Právě proto po ní určitě ještě sáhnu.

BOSS BABIŠ - JAROSLAV KMENTA (352 stran)
3/5
Občas jsem měla problém se v knize zorientovat, ale jinak je velmi čtivá a dobře napsaná. Akorát bych ocenila, kdyby toto dílo mělo trochu logičtější strukturu - autor přeskakoval od jednoho tématu ke druhému a já, která se o politiku ani Babiše příliš nezajímám, jsem se dost ztrácela.


UŽ NIKDY PĚŠKY PO ARMÉNII A GRUZII - LADISLAV ZIBURA (312 stran)
4/5
Druhý cestopis od Zibury, který jsem četla a musím říct, že 40 dní pěšky do Jeruzaléma se mi líbilo více. I přesto jsem si však čtení užila, nechyběl vtip a nadhled + celá kniha byla doplněna nádhernými ilustracemi.

PĚŠKY MEZI BUDDHISTY A KOMUNISTY - LADISLAV ZIBURA (298 stran)
4/5
A další povedený cestopis od Zibury - u mě již třetí, který jsem přečetla. A určitě sáhnu i po Prázdninách v Evropě, tento autor mě stále baví. Akorát se nemůžu zbavit jakési repetitivnosti, spousta částí mi splývá dohromady a témata se často opakují. Mám ráda autorův humor, ale obsah samotný mne příliš nezaujal.


BAJKY BARDA BEEDLEHO - J. K. ROWLING (144 stran)
4/5
Jsem velkým fanouškem Harryho Pottera (jakby taky ne, jmenuji se Hedvika), proto byla tato kniha pro mě nutností. Krásná pohádková jednohubka! Jednu hvězdičku ale ubírám, protože až tak nadšená jsem z knihy nebyla.

HARRY POTTER A PROKLETÉ DÍTĚ - JACK THORNE (432 stran)
3/5
Jak už jsem řekla, Harryho Pottera miluju, ale tomuto scénáři jsem nějak nepřišla na chuť. Chyběla mi ta pravá Potterovská atmosféra + mi většina postav (jak nových, tak starých) přišla nesympatická. Zápletka byla fajn, ale že bych z ní byla na větvi se říct nedá. Až se zase budu chtít vrátit do tohoto kouzelnického světa, sáhnu raději po originální sérii, než po této knize.


KRAĎ JAKO UMĚLEC - AUSTIN KLEON (148 stran)
5/5
Od knihy jsem příliš nečekala, proto je příjemným překvapením, jak nadšená z ní jsem. Dobře mě nakopla ke kreativitě, které jsem se z nedostatku času poslední dobou vyhýbala + forma předání informaci se mi moc líbila. Rozhodně můžu doporučit.

TAJNÝ ŽIVOT STROMŮ - PETER WOHLLEBEN (208 stran)
4/5
Poslední dobou nějak tíhnu k naučné literatuře, takže jsem tuto knihu nemohla minout. Za sebe můžu jednoznačně doporučit - informace podává srozumitelnou formou a po přečtení jsem zjistila, že si pamatuji docela dost věcí. Bohužel, některé pasáže mě nudily, proto dávám pouze 4 hvězdičky a ne plné hodnocení.

FAKTOMLUVA - HANS ROSLING (352 stran)
2.5/5
Nebudu lhát, od knihy jsem kvůli hodnocení a kladných komentářů čekala více a mrzí mě, že ji nemůžu dát ani čisté 3 hvězdy. Poučná sice byla, jenže mně osobně neřekla nic nového. Navíc mi nesedl styl, jakým byla kniha psaná - přišlo mi to příliš rozvleklé a opakované. Oceňuji její myšlenku a občas zajímavé informace a historky, ale za sebe nemůžu doporučit.


BÍLÝ TESÁK - JACK LONDON (248 stran)
4.5/5
Kniha do povinné četby. Místy se táhla, ale i přesto se jedná o neuvěřitelně krásný příběh. Nakonec jsem si Bílého tesáka zamilovala více, než bych čekala.

ADIBAS - ZAZA BURCHULADZE (192 stran)
0.5/5
Jedinými klady na této knize je délka a pěkná obálka, jinak je to hrůza, u které nechápu, jak ji kdokoliv mohl napsat a ještě ke všemu vydat. Špatný styl psaní, špatný nápad a nesmyslné povídky s rádoby hlubokou myšlenkou. Rozhodně nemůžu nikomu doporučit, 1 hvězdičku dávám pouze proto, že nechci hodnotit knihy jako odpad. Škoda papíru.

POD ZÁMKEM - MAUDE JULIEN (240 STRAN)
Knihy tohoto typu se mi velmi těžko hodnotí. Často jsem knihu musela odložit nebo některé pasáže dokonce přeskočit, protože to nebylo snadné čtení. Opravdu silný příběh, nechápu jak se takto můžou rodiče chovat ke svým dětem.


MÉ JMÉNO JE NIKDO - KRISTEN ORLANDO (304 stran)
2/5
YA literaturu moc nečtu a zrovna tato kniha je ukázkovým příkladem proč. Klišoidní, nereálné a všechny postavy (snad až na Luka, toho jsem si oblíbila) nehorázně nesympatické a na facku. Dávám dvě hvězdičky, protože se mi líbil nápad a četlo se to poměrně rychle, ale příběh samotný se mi opravdu nelíbil. Jestli vyjdou další díly, už po nich nesáhnu. Navíc byla kniha plná hrubek, strašně to bilo do očí (toto ovšem nepočítám do hodnocení, protože autorka za to nemůže)

ILLUMINAE - JAY KRISTOFF, AMIE KAUFMAN (608 stran)
5/5
Tak tohle byla naprostá pecka. Od nápadu, přes samotné zpracování až po grafiku knihy nemám co vytknout. Až do poslední chvíle jsem netušila, jak příběh skončí + jsem se kvůli spoustě zvratů nedokázala od příběhu odtrhnout. Kady jsem neměla moc ráda - přišla mi manipulativní a v některých chvílích i svým způsobem hloupá, ale ke konci knihy už jsem si na ni zvykla a nevadí mi tak moc, jako předtím. Za to Eziho jsem si zamilovala už na začátku, neskutečný sympaťák! Rozhodně si co nejdřív dokoupím i ostatní dva díly, fakt mě tahle série baví!

MARŤAN - ANDY WEIR (344 stran)
4.5/5
I přes mou nechuť k fyzice a dalším matematickým oborům moc ráda sleduji různé dokumenty o vesmíru i o Marsu samotném, proto jsem se rozhodla po dlouhém otálení pustit i do této knihy. Nevěděla jsem, co čekat, ale nakonec se mi kniha vážně líbila. Sympatické postavy, neotřelé prostředí a plno nesnází a potíží, které provázejí přežívání na Marsu. Technické záležitosti mi až tak nevadily (že by to bylo všemi těmi dokumenty?) a jejich čtení mě bavilo stejně jako zbytek knihy. Sice je děj trochu předvídatelný - hlavně konec - ale za sebe můžu určitě doporučit!


DESET MALÝCH ČERNOUŠKŮ - AGATHA CHRISTIE (208 stran)
5/5
O Agathe Christie bych mohla básnit hodiny, je to má nejoblíbenější autorka. A Deset malých černoušků se po přečtení okamžitě zařadilo mezi mé nejoblíbenější knihy této autorky.

NETOPÝR - JO NESBO (408 stran)
2.5/5
První kniha od Nesba, kterou jsem přečetla a nadšená jsem teda nebyla. Bylo to rozvleklé a Harry Hole mi občas přišel dost nesympatický. Na druhou stranu mi sedl autorův styl psaní a oceňuji zasazení do Austrálie a propojení její historie do příběhu. Určitě dám této sérii ještě šanci, už jen proto, že většina čtenářů tuto knihu označuje za nejslabší díl.

JÁ JSEM ČÍNA - XIAOLU GUO (344 stran)
5/5
Knihu jsem koupila ve slevě za pár kaček a abych byla upřímná, moc jsem od ní nečekala. Proto mě překvapilo, jak moc mě nadchla. Sice jsem podle anotace čekala trochu něco jiného, ale i přesto se mi dostalo skvěle napsaného a promyšleného příběhu. Autorčin styl psaní se mi trefil do noty a já doslova hltala stránku za stránkou - tak moc mě vztah Ťiena a Mu zaujal. Nádherný příběh. Určitě si ho přečtu ještě jednou.

ZRECENZOVANÉ KNIHY

klikněte na obálku pro přesměrování na recenzi





You May Also Like

2 komentářů

  1. Fúha, tých je. Čítala som akurát Illuminae a Marťana, tiež sa mi obe páčili. Na Marťanovi je fakt super, že autor vie stráviteľne podať aj tie odbornejšie veci. :) Inak by som si možno niekedy prečítala len pre info Cursed Child... Ale na druhej strane sa mi nechce kaziť si dojem z HP.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem byla po říjnu tak vyždímaná, že jsem v listopadu téměř nečetla. Musela jsem si po takové dávce dát dlouhou pauzu :D Na Prokletém dítěti je fajn, že jelikož se jedná o scénář, tak se čte strašně rychle. Takže za den se dá snadno přečíst :) Za pokus asi stojí, ale jak už jsem říkala, Rowlingová to zkrátka není

      Vymazat

Děkuji za každý komentář! :-)