Rozhodla jsem se přečíst knihu ze všech zemí světa


Snad každý knihomol se rád dívá na knihovničky, ať už vlastní nebo cizí. A když jsem se takhle jednou rozplývala nad tou vlastní, napadlo mě si spočítat, kolik autorů z různých zemí v ní mám. Přesné číslo si již nepamatuji, ovšem co mi utkvělo v hlavě byla myšlenka, že bych mohla přečíst knihu ze všech zemí světa. S touto myšlenkou laškuji už přes rok a tak jsem se ji konečně rozhodla zrealizovat.

Dala jsem tedy dohromady seznam 195 zemí světa a zapsala do něj knihy přečtené v minulém a letošním roce. A zjistila jsem, že splněných zemí mám pouze 18. To znamená, že ještě 177 zemí mi zbývá. To se dá zvládnout. Sebedůvěra je přece jen prvním krokem na cestě k úspěchu.

Ale abych nespoléhala pouze na sebedůvěru, pojďme si sesumírovat mé možnosti:
1. V Česku vychází v překladu dost zahraničních autorů (i z menších zemí) - tzn. hodně knih je dostupných
2. Můžu číst v češtině, slovenštině, angličtině, a kdyby bylo úplně nejhůř, i ve španělštině - tzn. mám širší možnosti, co se výběru knih týče
3. Karanténa (sice bych měla věnovat svůj volný čas především učení se na maturitu, ale čert to vem) - tzn. hodně času na čtení

Největší kámen úrazu momentálně vidím v malých zemích, a abych byla 100% upřímná, ještě jsem tak úplně nedomyslela, kde vezmu knihy ze zemí jako jsou Kapverdy, Malawi nebo ostrov Svatá Lucie. Ale tyto překážky začnu řešit, až se k nim dostanu.

A nyní se může přesunout k těm 18 zemím, které již mám odškrtnuté.

  • Austrálie - Tady jsem těch knih přečetla rovnou několik. Nejaktuálnější je momentálně série Illuminae, kterou jsem dočetla tuším minulý týden.
  • Česko -  Toto snad nemusím jmenovat. Od českých autorů mám načtenou jak klasiku, tak moderní romány.
  • Čína - Titul "Já jsem Čína" se stal hned po přečtení jednou z mých nejoblíbenějších knih. Dále jsem z této země četla např. "Umění války".
  • Dánsko - Zde stojí za zmínku další má oblíbená kniha, "Kaštánek".
  • Francie - Z této země jsem četla hlavně klasiku k maturitě.
  • Gruzie - Čtenáři tohoto blogu možná četli mou recenzi na "Adibas", který byl napsán právě gruzínským autorem..
  • Irsko - Opět přečteno několik knih, nejaktuálnější je "Jak je důležité míti Filipa" od Oscar Wilde.
  • Japonsko - Přečteny 2 povídky od Murakamiho (Podivná knihovna a Spánek), momentálně mám rozečteného Bezbarvého Cukuru Tazaki.
  • Kanada - Poslední knihou, kterou jsem od kanadského autora četla je pravděpodobně "Příběh služebnice".
  • Německo - Tentokrát jsem nečetla beletrii, ale naučnou literaturu - "Tajný život stromů".
  • Norsko - Knihy od Jo Nesbø.
  • Pákistán - "Jak nechutně zbohatnout v rozvojové Asii", moc dobrá kniha.
  • Polsko - "Zabila jsem naše kočky, drahá", ne zas tak dobrá kniha.
  • Rusko - I tady mám načtenou hlavně klasiku k maturitě.
  • Slovensko - Hanba mi, ze Slovenska jsem zdá se četla pouze Kariku a jeho "Trhlinu".
  • Švédsko - Čteny hlavně severské detektivky, ale i literatura faktu (př. "Faktomluva").
  • USA - Až příliš mnoho knih na to, abych je nyní šla počítat.
  • Velká Británie - Opět příliš mnoho knih.

A to je zdá se vše. Nyní mě prosím omluvte, mám mnoho knih k přečtení a nemohu si dovolit zde nadále otálet.

(Postupně budu vydávat nové články o tom, jak v této "výzvě" postupuji. Jestli by vás to zajímalo, vřele doporučuji přihlásit se jako pravidelný čtenář v pravém menu.)

You May Also Like

2 komentářů

  1. To je super nápad :) Ale jsem zvědavá, jak vyřešíš ten problém z těch malých zemiček :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to já upřímně taky :D Ale co jsem tak googlila, tak podobný projekt už několik lidí zrealizovalo, takže budu případně brát inspiraci tam :)

      Vymazat

Děkuji za každý komentář! :-)